donderdag 30 januari 2014

Weblog over 'schrijven'



Het is er dan toch van gekomen....een weblog over 'schrijven' met als titel 'Een passie voor schrijven'.

Wat is schrijven toch iets fantastisch. Sommige mensen gaan sporten, anderen houden van knutselen maar ook schrijven is een hobby waar je van kunt genieten en je creativiteit in kwijt kunt. Er zijn in Nederland ongeveer een miljoen mensen die schrijven als hun hobby zien. Wow... wat een schrijvers zijn dat. Over schrijven is veel te schrijven.
Wanneer ben je nu een schrijver, hoe is schrijven ontstaan, waaróm schrijven mensen, wát schrijven mensen enz. Aan het onderwerp 'schrijven' probeer ik af en toe aandacht te besteden op dit weblog. Maar ook wil ik verwijzen naar blogberichten, artikelen of boeken die ik zelf geschreven heb, of waar ik nog mee bezig ben.

Voor mij persoonlijk is schrijven in de meeste gevallen een vorm van zelfreflectie, een manier om mijn gedachten te ordenen. Op mijn andere weblogs schrijf ik vaak serieuze (informatieve) stukken die prikkelen en aanzetten tot nadenken of je kunnen helpen in je geestelijke groei.
Dit weblog is anders. Het is wat luchtiger en ik hoop er ook wat meer humor in te kunnen verwerken.

Een hele lijst met ideeën over schrijven ligt klaar en deze wil ik graag de komende tijd uitwerken en met jullie delen. Ik ben God dankbaar en ik ben blij dat ik gezegend ben met de mogelijkheid om te kúnnen schrijven. Ik hoop al schrijvende mijn hobby nog verder te mogen ontwikkelen.

Vind je het leuk om mij te volgen? Je bent welkom.


4 opmerkingen:

  1. Leuk idee Wendy, en ik zie uit naar wat humor over schrijven, haha. Want uiteindelijk is het toch een serieuze bezigheid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag terecht gekomen op deze website door geklik en getik op googleen nu al alle artikelen gelezen, helaas. Je hebt een erg fijne schrijfstijl en wat je schrijft is interessant. Ik ben wel erg benieuwd waar je al je discipline vandaan haalt om, ik dacht 5 weblogs en 5 soorten dagboeken bij te houden. Ik vind 1 dagboek al lastig en wil er denk ik al wel 2 jaar mee beginnen en vroeger verscheidene pogingen gedaan (ben 19) Heb je daar ook tips voor? Of is dat hartenschrift heel handig? Of is dat meer voor als je geen woord op papier krijgt? Ik ben benieuwd. Voor nu;ik ga je volgen en ook op je andere blogs kijken! Groetjes, Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor je bemoedigende woorden Luna.
    Ik probeer elke dag iets te plaatsen op één van mijn weblogs. Soms is dat een kort artikel, soms een interview, soms een filmpje of foto's.
    De dagboeken schrijven doe ik vaak tussendoor of 's avonds. Het is voor mij een gewoonte geworden ;) Het zijn ook niet hele grote vellen vol hoor, soms maar een paar regels of iets dat mij dit dag raakte of opviel.
    Het boek hartschrift is wel leuk maar dit zijn vragen die al vast staan, het is niet echt geschikt om zelf als dagboek te gaan gebruiken. Als je met een eigen dagboek wilt beginnen zou ik kiezen voor grote, lege agenda mét data erbij, zodat je dit min of meer ook 'dwingt' om elke dag wat te schrijven. In het begin kost het misschien moeite maar het helpt mij om juist gedisciplineerd te schrijven elke dag.
    Je kunt er ook leuke plaatjes bij plakken of quotes of gedichten. Je kunt het net zo persoonlijk en zo lang of kort maken als je zelf wilt.
    Ik zou zeggen: ga gewoon beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...