vrijdag 7 februari 2014

Dagboeken, ik geniet ervan

Hoewel het druilerig weer was vandaag, heb ik een vrolijk tijdschrift gekocht vanmiddag. Het blijkt overigens al een jaar te bestaan maar ik was het nog niet eerder tegengekomen. 'Daphne's Diary'


Daphne’s Diary is vernieuwend door de opzet van het tijdschrift en inspireert op veel manieren. Het doet een beetje aan scrapbooken denken, maar dan net iets anders. Het tijdschrift bevat namelijk ook allerlei leuke labeltjes, uitknipvellen en maak-het-zelf dingetjes waarmee je ook je eigen dagboek kunt opfleuren.
Wanneer je 'Daphne's Diary op Google intypt raak je niet uitgekeken. Een aanrader dus...

Nu is het natuurlijk erg leuk dat 'Daphne' een dagboek heeft en ideeën aan de hand doet, maar veel leuker is het om zelf een dagboek te maken en bij te houden.
In het begin van mijn tienerjaren ben ik begonnen met het bijhouden van een dagboek. Er zat een slotje op zodat ik zeker wist dat niemand al mijn mijmeringen lezen kon. Ik schreef er mijn dagelijkse belevenissen in maar ook gedichten waar ik passende tekeningen bij maakte. Geweldig is het om zoveel jaren later deze ervaringen nog eens terug te lezen.

Ik vond het heerlijk om elke dag even alles wat mij bezighield van me af te kunnen schrijven. Eigenlijk is het schrijven in een dagboek nooit meer overgegaan sinds die tijd. Zoals ik al schreef hierboven bij 'een passie voor schrijven' heeft het schrijven in mijn dagboeken meerdere vormen aangenomen. Op dit moment is het niet meer één dagboek waar ik in schrijf maar ik verdeel het over meerdere onderwerpen. Stille tijd, de belevenissen van de kinderen, vakanties en de tuin. Een andere keer meer hierover...

Heb jij wel eens een dagboek bijgehouden, of houd jij er een bij? Over welke onderwerpen schrijf jij graag?

  

2 opmerkingen:

  1. Ik hou geen dagboek bij.. Ik vind het zo'n gedoe om elke keer te gaan schrijven. Zou graag willen dat het erin zit, want lijkt me inderdaad erg mooi om dingen terug te lezen. Maar ik vrees dat het niet aan mij is besteed..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als kind wel ja.....
    Heb al weleens staan snuffelen in de winkel in het blad. Ziet er erg leuk uit ja!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...