donderdag 11 september 2014

Schrijven Magazine

Onlangs kreeg ik van 'Schrijven online' een recensie-exemplaar opgestuurd van het tijdschrift dat door hen wordt uitgegeven. Erg leuk om dit eens door te bladeren.

Schrijven Magazine staat boordevol schrijftips, schrijfoefeningen en informatie over het schrijven en uitgeven van je eigen boek. Ook staat het vol van verhalen, gedichten, columns en inspirerende interviews met schrijvers en dichters.

Het juni-julinummer heb ik met aandacht gelezen. Het korte nieuws en de schrijftips van de redactie op een van de eerste bladzijden spraken mij erg aan. Hoe verder je leest in 'Schrijven' hoe meer je ontdekt dat eigenlijk het hele magazine vol met tips en adviezen m.b.t. schrijven. Erg leerzaam!

Wat mij ook erg aansprak, was het artikel over het uitgeven van je boek in eigen beheer. Leuk ook om te zien dat het ging over Brave New Books. Dit is ook de plek waar ik mijn (eerste) boek heb uitgegeven.
Ook is het opvallend dat door het hele magazine geadverteerd wordt met schrijfopleidingen, schrijfcursussen en workshops. Ik heb nooit geweten dat hier zo'n groot aanbod in is. Mocht je ooit overwegen meer te willen leren over schrijven, dan zou ik zeker eens speuren in het tijdschrift of een kijkje nemen op de website van het genoemde magazine.

Een minpunt vind ik de interviews met schrijvers die ik nauwelijks ken. Dat ligt natuurlijk aan mij omdat mijn interesse ligt bij christelijke schrijvers. Ik hoop van harte dat er in de toekomst nog eens bekende Nederlandse christelijke schrijvers worden geïnterviewd of dat er aandacht wordt besteed aan christelijke boeken. (Hopelijk leest de hoofdredacteur mee en neemt hij mijn voorstel ter harte).
Het zou ook leuk zijn wanneer er een keer aandacht zou kunnen worden besteed aan weblogs schrijven omdat dit toch weer een kunst apart is. Mijn collega-bloggers zouden er vast blij mee zijn!

Wil je ook het magazine schrijven lezen, vraag dan via deze link een abonnement aan. Het magazine is ook in enkele boekwinkels los verkrijgbaar.



4 opmerkingen:

  1. Leuk Wendy! Deze tijdschriften leen ik altijd van de bibliotheek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leen het tijdschrift altijd van mijn broer, het is inderdaad absoluut niet gericht op christelijke schrijvers of boeken, maar dat kan altijd veranderen natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...