Mijn kookboek

De laatste tijd wordt mijn 'kookboek' steeds meer een rommeltje. Recepten zitten half in een map, zijn vies en er is soms zoveel bijgeschreven, dat het onleesbaar wordt.





Tijd dus voor iets nieuws...

Het afgelopen weekend heb ik nagedacht hoe ik dit het beste kon aanpakken. Via de site van Albert Heijn heb je een kookschrift dat je kunt bijhouden en ook op Smulweb bestaat iets dergelijks. Toch was dit niet was ik zocht. Uiteindelijk heb ik dan ook besloten om via Blogger één en ander online te zetten zodat ik zelf ook afbeeldingen kan toevoegen en de recepten makkelijk kan aanpassen. Ik wil de recepten ook allemaal uitprinten en in een grote multomap doen in doorzichtige insteekhoezen. Elke keer wanneer ik iets (nieuws) heb gekookt, voeg ik het recept toe aan mijn map.
Erg handig en overzichtelijk.

Vind je het leuk om te zien wat er zoal in huize Born gegeten wordt en door wie ik geïnspireerd word, dan kun je via deze link in mijn kookboek meekijken.

Hoe ziet jouw kookboek eruit en hoe bewaar jij je recepten?


Reacties

  1. Ik ben niet zo'n keukenprinses...maar de recepten die ik bewaren wil liggen los in een map...niet echt handig dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zeg, nu maak je me echt nieuwsgierig :) Een kook blog... toe maar, dat wist ik nog niet. Ik heb geen recepten en geen kookboek... slechte huisvrouw in die zin denk ik. Toch kook ik elke dag iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar gaat het uiteindelijk toch om Marja? Lekker afwisselen :)
      Ik zie dit ook niet echt als een 'blog' maar meer als een soort online kookboek dat verbonden is aan mijn weblog 'Manager van het gezin'.

      Verwijderen
  3. Ik heb jarenlang recepten gespaard. Die knipte ik uit en plakte ze in. Die liggen ergens achter schot op zolder. En nog steeds gebruik ik magazines om te koken. Leuke recepten knip ik uit. Ik heb wat koken betreft niet zoveel aan het internet. Daar kies ik dan weer niet voor. Maar eigenlijk vind ik jouw idee om recepten uit te printen weer wel leuk. Want dan heb je ze wel in handen. Ik zal eens kijken ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.