Schrijverijen


In de afgelopen maanden heb ik het bloggen op een iets lager pitje gezet en ben ik dan toch begonnen met het schrijven van een nieuw boek. Deze keer wordt het geen kinderboek maar een boek over stille tijd.
Het begin is er, maar het is nog best wel moeilijk om er een goede lijn in te krijgen.
Mijn (eerste) boek - Het Geheim van de Bosvrienden - was een kinderboek en hierin kon ik mijn fantasie de vrije loop laten. Het schrijven van een serieus boek, zoals dit boek over stille tijd, vergt wel een andere schrijftechniek en het kost meer aandacht om de zinnen goed te formuleren. Ik ben al diverse keren opnieuw begonnen want mijn perfectionisme zit mij soms behoorlijk in de weg :) Gelukkig is het nog steeds gelukt de rode draad vast te houden en ik ben nu een aardig eindje op weg.
Het is een van mijn verlangens om dit jaar het boek te schrijven én te publiceren.

Onlangs heb ik in de nieuwe Facebookgroep Christen zijn in het dagelijks leven al een oproepje gedaan om suggesties voor aansprekende titels voor dit nieuwe boek aan te dragen. Hoewel er veel goede titels tussen zitten, ben ik er nog niet helemaal uit.

Via dit weblog wil ik jullie ook oproepen om te reageren op de vraag:

- Wat zouden jullie graag lezen in een boek over stille tijd ? -

Je kunt reageren via dit weblog maar je mag natuurlijk ook reageren via mijn Facebookpagina. Alle reacties zijn welkom.



Reacties

  1. Dit is echt iets voor jou. Wat ben ik blij dat je hierover gaat schrijven! Je stijl is sterk. Ik hoop dat je heel veel tips en ideetjes krijgt.

    Ik zou wel iets willen lezen over stille tijd-rovers en over het probleem van discipline. Of over geestelijke droogte en dan toch stille tijd houden. Hoe doe je dat. je weet, ik heb al een poosje geen Facebook meer. Daarom reageer ik hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie en je ideeën Aritha!

      Verwijderen
  2. Leuk Wendy! Ik ben heel benieuwd naar je boek! En de onderwerpen die Aritha benoemd zijn ook voor mij herkenbaar, dus ik wacht af ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word ook nieuwsgierig!
    Zelf zou ik het lastig vinden om over stille tijd te schrijven, omdat er vaak in het verdere verloop van de dag ineens een mooie link naar je stille tijd komt, een woord of een lied of je ziet iemand waar je 'toevallig' voor gebeden had. Daar zou ik benieuwd naar zijn, misschien is het mooi om daar een paar voorbeelden van bij te verwerken?!
    Veel zegen bij het schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor je reactie en je input Lieneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stille tijd is voor iedereen anders en niet vast te leggen in een boek. Als je oprecht God zoekt dan zul je hem vinden, hoe je je tijd met God invult doet er dan niet toe. Het is zeker fijn om een handvat of handvatten te bundelen in een boek, maar het is niet de weg naar God. Persoonlijk mis is die openheid vaak in boeken als stille tijd of gebed. Het zijn handvatten, maar Gods Woord is Zijn instrument. Dit heb ik moeten leren, wilde het graag goed doen en las daarom veel hierover, waar ik veel van heb geleerd overigens, maar het bracht me vaak niet daadwerkelijk tot God. Ik was te druk met hoe of wat, terwijl Hij wil dat je gewoon luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie Mieke. Het boek is inderdaad ook echt bedoeld als handvat. Iedereen zal persoonlijk zijn of haar weg met God moeten gaan maar we kunnen hierbij elkaar wel helpen, bemoedigen en aansporen.

      Verwijderen
  6. Fijn dat je actief aan het schrijven bent Wendy. Wat ik zou willen lezen in zo'n boek?
    Ten eerste waar komt de term stille tijd vandaan? Waarom doen christenen dat en wat is het doel of nut of resultaat? Dan graag wat handige tips om het op verschillende manieren te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie en je tips Marja. Ik ga kijken hoe ik het zal verwerken in het boek.

      Verwijderen

Een reactie posten

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.