Waar zal ik over schrijven?

Een passie voor schrijven? Ja, die heb ik gelukkig nog steeds!
Dit blogbericht had natuurlijk al lang online moeten staan op mijn weblog volgens mijn (blog)planning, maar het is er nog niet van gekomen. Mijn hoofd zit zo vol met van alles dat ik mij nog steeds aan het afvragen ben welke hersenspinsels ik deze keer zal delen met jullie.

Zal ik eens een persoonlijk bericht schrijven en iets vertellen over mijn ziekenhuisonderzoek van vorige week? Ach nee... wie zit daar nou op te wachten? Bovendien is het allemaal goed afgelopen, ben ik dankbaar dat ik gezond ben en maak ik er dus verder geen woorden meer aan vuil. Misschien kan ik iets delen over moeilijkheden in het gezin die er spelen en in mijn gedachten maar blijven rondcirkelen? Ook dat is natuurlijk veel te privé. Ik wil niet de hele wereld deelgenoot maken van persoonlijke (gezins)omstandigheden.

Wellicht is het een idee om weer een boekrecensie online te zetten over een mooi boek dat mij heeft aangesproken? Nou, ook dat is geen optie deze keer. Wanneer je naar mijn andere weblogs kijkt via mijn website, heb ik jullie daar de laatste tijd misschien al teveel mee lastig gevallen ;)
Nee, ik ga een artikel schrijven over 'druk zijn' en hoe ik dat nóg meer wil veranderen, of misschien iets over vluchtelingen. Ja, vluchtelingen, dat is een onderwerp waar nog lang niet alles over gezegd is...
De dag van de scheiding - die helaas vandaag 'gevierd' wordt daar zou ik ook iets over kunnen bloggen. Of zal ik iets typen over de komende herfst en hoe mooi het bos hier is, over lessen uit mij stille tijd of uit de boeken die ik lees? Of over mijn eigen boek dat over enige tijd verschijnt maar waarvan ik nog niets heb gehoord van de uitgever? Was dat niet oorspronkelijk mijn bedoeling om daar over te bloggen? Mijn nieuwe boek, de uitleg van de titel, iets over de inhoud?...
Tja, ik zou natuurlijk ook iets kunnen delen over de Bloggersdag die we voor de derde keer hopen te houden volgende week met een heel aantal christelijke bloggers. Maar goed, die dag moet nog komen dus daar kan ik nu nog niets over zeggen helaas. Of zal ik iets delen over nieuwe ideeën voor een nieuw boek dat ik schrijven wil? Het valt deze keer niet mee om een geschikt onderwerp te kiezen.

Kortom, een passie voor schrijven heb ik nog steeds, maar ik weet niet waar ik over moet bloggen deze keer...


Reacties

  1. Ik heb een heel mooi stuk gelezen over bloggen. Ga het voor je opzoeken. er stond in ieder geval in: blijf dicht bij jezelf en God. Probeer niet jezelf maar de ander te dienen door je blog.

    Ik vind deze blog een doordenkertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat jullie een bloggersdag hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.