Schrijven gaat niet altijd vanzelf

Schrijven aan mijn kinderboek gaat lang niet altijd vanzelf. Ik had deze dag een vaag ideetje maar ben eerst maar eens gaan wandelen met de hond. In het bos kan ik altijd heerlijk nadenken en krijg ik soms zomaar weer 'ingevingen' om mee verder te gaan. Wat ik ook wel eens doe om weer inspiratie op te doen, is kijken op Pinterest.


Zeg nou zelf, als je deze afbeeldingen ziet, gaat je fantasie toch met je op de loop als je een boek over het bos aan het schrijven bent?



In mijn tweede deel van 'De Bosvrienden' beleven Stijn en Daan weer allerlei avonturen. En wat het leuke is aan het schrijven, is dat ik het verhaal deze keer ook zelf beleef.
In mijn vorige boek had ik een keurige indeling gemaakt van elk hoofdstuk. Alles was goed gepland en ingedeeld. Ik wist precies wat wanneer kwam. Deze keer ben ik gewoon aan het schrijven gegaan en beleef het verhaal als het ware zelf. Het is net of ik er middenin zit en dus ook niet weet wat er gebeuren gaat. Heel globaal weet ik het natuurlijk wel maar het leuke is dat ik zelf ook steeds verrast wordt. Soms bukt een van de jongens omdat hij iets vindt bijvoorbeeld. Maar... wat vindt hij dan? Ik weet het soms zelf nog niet.

Nou, ik ga weer een stukje verder schrijven aan mijn boek. Binnenkort lees je er vast weer meer over.

Wist je trouwens dat mijn eerste boek nog altijd te koop is? Ik ben benieuwd wat je er van vindt.



Reacties

  1. Pinterest is echt een goede hulpbron! Ben benieuwd naar je nieuwe verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schrijven gaat meestal niet vanzelf denk ik :) Geinspireerd worden is heel belangrijk, leuk om te lezen dat je zelf op pad gaat. Ben benieuwd naar je komende avonturen. Ik heb deel 1 van de bosvrienden met plezier gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.