dinsdag 11 april 2017

Fragment uit mijn nieuwe boek 'Het Raadsel van de Bosvrienden'

Vorige maand heb ik mijn tweede kinderboek uitgegeven. Misschien heb je er al meer over gelezen op mijn weblogs. 'Het Raadsel van de Bosvrienden' speelt zich voor een groot deel af in het bos. De twee vrienden Daan en Stijn hebben de basisschool verlaten en in de lange vakantie die daarop volgt, beleven ze weer allerlei spannende avonturen, zowel in het bos als tijdens een vakantiekamp.


Hieronder volgt een fragment uit het boek:


‘Zoek,’ roept hij tegen de zwarte labrador. Plotseling laat Tess de takken vallen en blijft doodstil staan. Hij kwispelt met z’n staart en kijkt afwachtend naar de jongens.
‘Zoek…’ Tess vindt het een leuk spelletje, maar hij begrijpt er niets van.
‘Ik denk niet dat we op deze manier iets vinden,’ zegt Stijn een beetje teleurgesteld. ‘Als Tess niet nog zo’n stukje van dat spul vindt, ben ik bang dat we het kunnen vergeten. Eén regenbuitje en alles is verdwenen.’ De jongens lopen naar elkaar toe en proberen samen nog een stukje van het bos te doorzoeken.
‘Het bos is veel te groot,’ reageert Daan moedeloos. ‘Kon Tess maar praten, dan hadden we de plek zo gevonden.’
‘Grappig dat je dat zegt. Daar denk ik ook weleens over na,’ zegt Stijn. ‘Ik ben wel heel benieuwd wat hij allemaal zou vertellen als hij praten kon. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wát Tess precies gevonden heeft,’ vult hij nog aan. ‘Als het iets heel speciaals is, regent dat echt niet weg hoor!’
‘Tja, dat is waar,’ mompelt Daan.
‘De vakantie is nog lang niet afgelopen, joh, we hebben nog tijd genoeg om verder te zoeken. We gaan morgen gewoon weer, goed?’
‘Ik vind ’t best, zullen we dan gelijk even bij de hut gaan kijken?’ stelt Daan voor. ‘Daar zijn we best lang niet geweest.’
‘Strak plan,’ vindt Stijn, terwijl hij Tess de riem weer omdoet. ‘Ik ben benieuwd of de hut er nog net zo uitziet als toen. En… het wordt morgen warm zeggen ze, dus laten we maar vroeg gaan. Oké?’
‘En dan gaan we ‘s middags zwemmen!’ Ze kijken elkaar vrolijk aan.
‘Ik zie je morgen om negen uur,’ roept Stijn.

Wil je meer lezen, dan kun je het e-book hier bestellen. Het kost maar € 4,95 en is geschikt voor kinderen van 9-12 jaar.


2 opmerkingen:

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...