Veel kinderen kunnen hun eigen handschrift niet lezen



Steeds meer kinderen hebben moeite met schrijven. Vaak moet er zelfs een therapeut aan te pas komen, omdat ze een onleesbaar handschrift hebben, te langzaam schrijven of pijn in hun hand krijgen. Scholen en deskundigen luiden de noodklok.

Lees hier het (zorgwekkende) artikel uit de Stentor.

'Op de pabo's is het schrijfonderwijs naar de achtergrond verdwenen. Ook in de klas zien leraren het belang er minder van in door de komst van tablets en laptops. Terwijl tot een jaar of 10 geleden schrijfles nog dagelijks deel uitmaakte van het lesprogramma, oefenen kinderen nu steeds minder.'

Schrijf jij nog veel met een pen of gebruik je alleen je laptop of tablet?


Reacties

  1. Jammer hoor, ik vind het heerlijk om met pen op papier te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Wendy, ik schrijf kaarten, brieven, preekaantekeningen, journals enz. enz... allemaal met de pen. Je maakt me nergers blijer mee dan met een leeg boekje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral om te onthaasten: veel met de pen. Niet alle pennen vind ik meer fijn. Ze moeten zo'n zacht stuk hebben. Hoe leg ik dat uit?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.